پکیج جامع و صفر تا صد برنامه نویسی برد آردینو

تو این دوره جامع و صفر تا صد آردینو رو از پایه خدمتتون آموزش میدیم، و هر چیزی که در آردینو به ذهنتون برسه با ریزترین جزئیات آموزش داده شده، از برنامه نویسی واحد های داخلی آردینو گرفته تا ارتباط آردینو و سیستم عامل اندروید و ساخت اپلیکیشن های اندرویدی برای کنترل بیسیم لوازم و حتی طراحی اپلیکیشن های تحت ویندوز برای گرافیکی کردن پروژه های آردینو، حتی در خصوص ارسال و دریافت دیتا بین برد های آردینو و انواع بانک های اطلاعاتی هم تو این دوره آموزش دادیم. مباحث پیشرفته مانند شی گرایی، کلاس و ساخت کتابخانه و بررسی پلتفرم آردینو و ... تو این دوره به صورت کامل آموزش داده میشه. و راه اندازی سنسور ها و ماژول های مختلف مانند (سنسور تشخیص حرکت ماژول بلوتوث انواع سنسور ها و ماژول های تشخیص دما و رطوبت انواع ماژول های LCD ماژول های مسافت سنج و انواع LED های RGB و نئوپیکسل انواع ماژول های شتاب سنج و تشخیص رنگ ماژول های کاربردی جوی استیک سنسور اثر هال و GPS راه اندازی انواع موتور ها و  ....) همه پروژه ها توسط نرم افزار شبیه ساز پروتئوس شبیه سازی میشه و شسماتیک شون هم توسط نرم افزار فریتزینگ رسم و در اختیارتون قرار میگیره و همچنین به صورت کاملا عملی هم نشون داده میشه. این دوره بالغ بر 50 ساعت مجموعه آموزشی کاملا فارسی و کاربردی هست. در ادامه برخی از سرفصل های دوره رو جهت استحضار آماده کردیم. لازم به توضیح است دوره مقدماتی آردینو به صورت رایگان در قسمت ؛آردینو؛ قابل دانلود و مشاهده می باشد و این دوره قسمت های تکمیلی و پیشرفته آموزش مذکور می باشد. کلیه سورس ها، مستندات و ... به همراه پکیج خدمتتان ارسال می گردد.

شایان ذکر است در این دوره از برد آردینو مدل UNO استفاده شده است و برنامه نویسی پروژه ها در محیط برنامه نویسی آردینو و با زبان C و C++  آموزش داده شده است، این مجموعه کاملا از پایه و به صورت پروژه محور تدریس شده است و نیاز به پیش نیازی ندارد و دوستان علاقه مند با هر سطحی میتوانند از این دوره استفاده نمایند

 

برخی از سرفصل های این دوره به شرح می باشد:

مجموعه پروتئوس:

پروتئوس نرم افزاری برای طراحی خودکار مدارات الکتریکی می باشد، یکی از ویژگی های متمایز Proteus امکان مدل سازی از دستگاه های قابل برنامه ریزی مانند میکروکنترلرها، میکروپروسسورها، آردینو و ... می باشد. این برنامه شامل مدل هایی از اغلب قطعات الکترونیکی برای شبیه سازی های تخصصی و برمبنای استانداردهای این حوزه می باشد. می توان بیشتر حالت های مسیریابی پیشرفته در مدارات را به وسیله این نرم افزار طراحی نمود و بدین صورت قابلیت شبیه سازی micro-controller ها افزایش یافته است. به عبارتی Proteus یکی از نرم افزار های مطرح در زمینه شبیه سازی و تست مدارات الکترونیک می باشد، شما در این نرم افزار می توانید مدار خود را مانند دنیای واقعی تست کرده و بعد از رفع اشکالات احتمالی برای آنpcb طراحی نمایید.

در این مجموعه آموزشی به صورت جامع و کاربردی، نحوه پیاده سازی مدارات الکترونیکی، تحلیل مدار ها و شبیه سازی انواع مدارها، میکروکنترلرها، برد آردینو و سایر میکروکنترلر ها آموزش داده شده است. به علاوه ترفند های کاربردی برای رسم مدارات توضیح داده شده است.

یکی از مزیت های اصلی نرم افزار پروتئوس، دارا بودن ابزار های کاربردی و قدرتمند مانند اسیلسکوپ، آوومتر ( اهم متر ولت متر آمپر متر )، ترمینال مجازی و ... می باشد؛ با توجه به اینکه ابزارهای نامبرده از مهمترین لوازم اندازه گیری و تجزیه و تحلیل مدار ها محسوب می گردد، لذا در این مجموعه به صورت کامل نحوه استفاده از آنها آموزش داده شده است.

امروزه مدارهای دیجیتالی (مدار های منطقی) از اهمیت به سزایی برخوردار هستند و در این مجموعه سعی گردیده است به صورت جامع و کاربردی نحوه پیاده سازی و آنالیز انواع مدار های منطقی، گیت های منطقی آموزش داده شود، به علاوه آیسی های مربوط به گیت های منطقی نیز تشریح گردیده است.

یکی از ویژگی های جالب نرم افزار پروتئوس طراحی PCB می باشد؛ PCB به فیبر هایی گفته می شود که بر روی آن مدار های مختلف و یا جای پایه های آی سی و قطعات مختلف قرار دارد که قطعات را در آن قرار داده و توسط مس بقیه ارتباطات را به هم وصل می کنند.

به عنوان مثال در یک رادیو که بایستی قطعات زیادی به همدیگر وصل شوند، چنانچه خواسته باشیم این قطعات را با سیم به هم وصل کنیم سیم بسیاری مصرف شده و شلوغ خواهد شد بنابراین به جای استفاده از سیم، از خطوط ایجاد شده بر روی فیبر مسی استفاده می کنیم.

 

مجموعه آردینو:

در این قسمت، به آموزش جامع و کاربردی برد محبوب آردوینو و بسیاری از واحدهای داخلی این برد در قالب مثال های کاربردی، پرداخته شده است. برخی از مهم ترین واحدهای تشکیل دهنده آردوینو، عبارت اند از: واحد ارتباط سریال، پروتکل ارتباطی SPI، واحد ارتباط دوسیمه (TWI)، واحد وقفه، واحد PWM و ADC و GPIO ها

علاوه بر موارد فوق، راه اندازی اکثر ماژول ها و سنسورهای معروف و کاربردی نیز به صورت عملی آموزش داده شده و در خصوص هر یک از آن ها توضیحات مفصلی ارائه گردیده است، علاوه بر آن، مفاهیم پیشرفته ای مانند: کار با رشته ها، ارتباط آردینو با سیشارپ در قالب پروژه های کاربردی، آموزش راه اندازی و استفاده از حافظه های EEPROM و ...

شایان ذکر است در این مجموعه آموزشی سعی بر این بوده که نحوه کار با آردوینو، پیکربندی و راه اندازی انواع پروژه های متنوع بصورت بسیار ساده و کامل توضیح داده شود. متد آموزشی این مجموعه به گونه ای است که کاربر در کمترین زمان ممکن می تواند نحوه کار با آردوینو را فراگرفته و به راحتی انواع پروژه های متنوع و کاربردی را طراحی و راه اندازی کند.

 

لیست مباحث در این مجموعه آموزشی:

آشنایی اولیه با سخت افزار آردوینو

آشنایی اولیه با محیط برنامه نویسی

انواع داده ها

آموزش پیشرفته کار با رشته ها و توابع کاربردی آن

آموزش اضافه کردن کتابخانه ها به آردینو

کار با حافظه eeprom

راه اندازی پروتکل I2C

راه اندازی اینتراپت

راه اندازی pwm

راه اندازی LED RGB توسط PWM

آموزش روش های ریستارت برد آردوینو از طریق برنامه نویسی

راه اندازی واحد ارتباط سریال

پروژه راه اندازی LED از طریق پورت سریال

ارتباط آردینو و زبان برنامه نویسی سی شارپ از طریق ارتباط سریال

ارتباط آردینو و زبان ویژوال بیسیک از طریق ارتباط سریال

ساخت پورت سریال مجازی بر روی آردوینو

برنامه نویسی پیشرفته در آردینو (شی گرایی و کلاس ها و ...)

راه اندازی SPI

پروژه ارسال اطلاعات از طریق SPI بین دو برد آردوینو

پروژه راه اندازی شیلد اترنت توسط آردوینو

پروژه راه اندازی ماژول RGB

پروژه راه اندازی ماژول جوی استیک

پروژه راه اندازی سروو موتور

راه اندازی ماژول فتوسل

راه اندازی ماژول PIR

راه اندازی LCD کاراکتری

راه اندازی LCD کاراکتری پیشرفته

راه اندازی ماژول LM35

راه اندازی ماژول های دما و رطوبت سری DHT

راه اندازی ماژول DS18B20

راه اندازی ماژول TILT SWITCH

راه اندازی ماژول SRF05

 

برخی از پروژه های آموزشی این قسمت :

  1. رقص نور پیشرفته چند کاناله توسط آردینو
  2. پیانوی موزیکال کاربردی توسط آردینو
  3. راه اندازی السیدی کاراکتری به صورت کامل و نمایش کلمات فارسی و استفاده از واسط I2C
  4. راه اندازی موتور های DC  با قابلیت تنظیم سرعت و تغییر جهت
  5. کنترل سرو موتور توسط جوی استیک به صورت پیشرفته
  6. شمارنده صعودی و معکوس توسط سون سگمنت
  7. تایمر و زمان بندی کارها توسط آردینو
  8. ساعت دیجیتال توسط آردینو
  9. شبیه سازی چراغ راهنمایی (Traffic Light) توسط آردینو
  10. ساخت ولتمتر دقیق توسط آردینو

 

توضیحاتی در خصوص پروژه ها

در اولین پروژه یک رقص نور  توسط 10 عدد LED به صورت چند کاناله طراحی خواهیم کرد که میتوان توسط پتانسومتر سرعت رقص نور رو کنترل کنیم؛ در پروژه دوم یک موزیکال و پیانوی جالب و کاربردی با استفاده از آردینو و یک بلندگو خواهیم ساخت؛ در پروژه سوم به صورت کامل راه اندازی LCD  کاراکتری را یاد خواهیمک گرفت، در حالت کلی LCD های کاراکتری تعداد پایه های زیادی از آردینو را استفاده می نمایند ولی با استفاده از مبدل I2C فقط با استفاده دو پین آردینو، صفحه نمایش کاراکتری را راه اندازی خواهیم کرد و در نهایت حروف خاص و نکمات فارسی را روی السیدی نمایش خواهیم داد؛ در پروژه چهارم با استفاده از آیسی درایور L293D که برای تقویت جریان می باشد، کنترل دور موتور و جهت موتور رو کار کردیم و نتایج کار رو روی LCD کاراکتری هم نمایش دادیم؛ در پروژه پنجم یکی از کاربردی ترین ماژول ها رو که ماژول جوی استیک هست به صورت کامل آموزش دادم و پروژه های کاربردی مثل کنترل سرو موتور توسط جوی استیک و همچنین کنترل LED های جهت های مختلف توسط جوی استیک رو به صورت کامل آموزش دادیم؛ در پروژه ششم که پروزه درخواستی اکثر دانشجویان هست، راه اندازی سون سگمنت های کاتد مشترک و آند مشترک رو به صورت کامل و با تمام جزئیات در قالب پروژه شمارنده معمولی و معکوس توسط سون سگمنت آموزش دادیم؛ در پروژه هفتم با استفاده از حافظه EEPROM آردینو و همچنین یه LCD کاراکتری یک تایمر حرفه ای طراحی کردیم که برای زمان بندی کارها خیلی مناسبه؛ در پروژه هشتم با استفاده از آردینو و LCD کاراکتری یک ساعت طراحی کردیم که میتونیم تنظیمات لازم رو انجام بدیم. تو این پروژه نکات خیلی کاربردی مثل تابع  millis و انواع داده ای static رو هم به صورت کامل توضیح دادیم؛ در پروژه نهم با استفاده از سون سگمنت، LED ها و LED  RGB یه چراغ راهنمایی (Traffic Light) رو شبیه سازی کردیم که پروژه خیلی جالبیه و نکات خیلی جالبی داره؛ در نهایت نحوه ساخت یک ولت متر رو با تمام جزئیات آموزش دادیم. همه پروژه های این مجموعه رو علاوه بر اینکه به صورت عملی نشون دادیم توسط پروتئوس و فریتزینگ هم شبیه سازی کردیم.

 

در قسمت بعدی این دوره، برنامه نویسی در محیط سی شارپ به صورت پروژه محور و در قالب یک پروژه کاربردی و تجاری آموزش داده شده است، به علاوه نحوه ارتباط سی شارپ با نرم افزار آردینو به صورت کاربردی تشریح شده و ساخت انواع اپلیکیشن های گرافیکی و کاربردی برای ارتباط با آردینو به صورت جامع آموزش داده شده است، لازم به توضیح است پروژه ای که در این مجموعه به صورت صفر تا صد طراحی خواهیم کرد، پروژه پیشرفته مدیریت دانشگاه می باشد که قابلیت ذخیره سازی اطلاعات در پایگاه داده های مختلف و همچنین امکان گزارش گیری های پیشرفته و ساخت نسخه های نصبی را دارد؛ همچنین ارتباط کامل سی شارپ و آردینو و گرافیکی کردن پروژه های آردینو به صورت جامع آموزش داده شده است و از واحد ارتباط سریال (UART) برای برقراری ارتباط استفاده شده است. و همه پروژه ها توسط نرم افزار پروتئوس شبیه سازی شده اند. شما با مشاهده مجموعه آموزشی فوق قادر خواهید بود انواع پروژه های پیشرفته و تجاری دیتابیس محور را طراحی و برنامه نویسی کرده و انواع واسط های گرافیکی برای کنترل برد آردینو طراحی کنید.

 

در ادامه این قسمت از مجموعه، به صورت جامع و کاملا پروژه محور ارسال و دریافت انواع داده های اطلاعاتی بین برد آردوینو و انواع مختلف بانک های اطلاعاتی به صورت صفر تا صد آموزش ایم، لازم به توضیح است از زبان برنامه نویسی سیشارپ برای ساختن اپلیکیشن و واسط کاربری استفاده گردیده است، در نهایت شما قادر خواهید بود انواع  داده های مورد نظر خود را از برد آردینو  به سیشارپ ارسال کرده و آنها را در بانک های اطلاعاتی مختلف ذخیره کرده و انواع آنالیز ها و پردازش ها را روی داده های  مورد نظر اعمال کنید؛  به علاوه  می توانید داده های مورد نظر خود را در دیتابیس ذخیره کرده و در مواقع لزوم آنها را به آردینو ارسال کنید و در السیدی و سایر دیوایس ها نمایش دهید. کار با دستورات پرکاربرد SQL به صورت جامع و کاربردی آموزش داده شده است. با مشاهده این قسمت قادر خواهید بود انواع داده های مورد نظر خود را از برد آردینو  به سیشارپ فرستاده و دردیتابیس ذخیره نمایید، به علاوه امکان ارسال داده های ذخیره شده در دیتابیس به برد آردینو به صورت جامع آموزش داده شده است.

برخی از سرفصل های مجموعه آموزشی

  •  ایجاد دیتابیس پروژه ( از هر یک از بانک های اطلاعاتی Access ، SQL Server و SQL Server Express میتوان استفاده کرد که هرکدام به صورت مجزا آموزش داده شده است)
  • تجزیه و تحلیل بانک اطلاعاتی (دیتابیس) پروژه و روابط بین آنها
  • آموزش طراحی فرم های مربوطه به صورت گرافیکی  
  • آموزش طراحی های فرم های تنظیمات و امکانات برنامه
  • آموزش برنامه نویسی پروژه به صورت پیشرفته با استفاده از کلاس ها
  • آموزش برنامه نویسی کلاس مربوط به دیتابیس به صورت کاملا پروژه محور
  • آموزش پیشرفته و تخصصی دستورات SQL
  • آموزش نوشتن کوئری های پیشرفته برای دستکاری و مدیریت اطلاعات دیتابیس
  • آموزش طراحی فرم لاگین به برنامه ( دارای سطوح دسترسی مدیر و کاربر عادی)
  • آموزش کدنویسی مدیریت دانشجویان، اساتید و دروس ارائه شده و ... به صورت پروژه محور
  • آموزش کدنویسی حذف و اضافه دروس به صورت پیشرفته
  • آموزش ساخت گزارش های کاربردی و پیشرفته توسط نرم افزار کریستال ریپورت
  • اخذ گزارش های حرفه ای از قسمت های مختلف دانشگاه و فرم های حذف و اضافه
  • آموزش کد نویسی انواع جستجو های داینامیک و پیشرفته
  • آموزش ساخت فایل نصبی از برنامه تولید شده
  • آموزش جامع و صفر تا صد ارتباط سی شارپ با آردینو
  • آموزش گرافیکی کردن پروژه های آردینو توسط سی شارپ و ویژوال بیسیک
  • آموزش برنامه نویسی آردینو و ارتباط با سیشارپ به صورت پیشرفته
  •  آموزش جامع و پیشرفته ارسال اطلاعات سنسور دما از آردینو به سیشارپ و ذخیره در بانک اطلاعاتی
  •  آموزش آنالیز و تجزیه و تحلیل داده های ذخیره شده در دیتابیس و دستورات پیشرفته SQL
  •  آموزش ارسال داده های ذخیره شده در دیتابیس به سمت برد آردینو به صورت پیشرفته و زمان بندی آنها

در نهایت با استفاده از برد آردینو و برنامه نویسی سیستم عامل اندروید میتوانید وسایل مورد نظر خود را به صورت پیشرفته کنترل کنید، یکی از مباحث پیشرفته ای که در این مجموعه آموزش داده شده ، کنترل لوازم به صورت زمان بندی شده میباشد؛ به عنوان مثال میتوانید لامپ خانه را بعد از گذشت یک ساعت خاموش یا روشن کنید؛ همچنین میتوانید اطلاعات سنسور های مختلف را به صورت لایو و گرافیکی در اپلیکیشن اندروید که به صورت صفر تا صد آموزش داده شده به صورت گرافیکی نمایش دهید. به عنوان مثال میتوانید یک سنسور دما مثل LM35 را در هر جایی قرار داده و دمای اندازه گیری شده توسط این سنسور را به صورت گرافیکی در  موبایل نمایش دهید. لازم به توضیح است که در این پروژه پروتکل ارتباطی که استفاده شده، بلوتوث بوده و از یک ماژول HC-05یا HC-06 میتوانید استفاده کنید. در این پروژه از دو تا محیط برنامه نویسی استفاده کردیم، برای برنامه نویسی آردوینو از IDE آردوینو استفاده شده و برای برنامه نویسی اپلیکیشن اندروید از محیط برنامه نویسی بیسیک فور اندروید استفاده کردیم. بعد از مشاهده این قسمت میتوانید لوازم منزلتان را به صورت زمان بندی شده و گرافیکی با کمترین هزینه توسط اپلیکیشنی که خودتان ساخته اید کنترل کنید و مانیتورینگ دیتا انجام دهید.

 

آموزش های اضافه شده به مجموعه پکیج آردینو :

در این آموزش ها سعی گردیده است پیاده سازی و برنامه نویسی سنسور های پر کاربرد در زمینه مهندسی پزشکی و رباتیک به صورت کامل آموزش داده شود. و خروجی پروژه ها به صورت عملی نمایش داده شده است برخی از سنسور ها و ماژول هایی که طی این قسمت آموزش داده می شوند عبارت اند از :

آموزش جامع و پروژه محور راه اندازی ماژول TCRT5000 ( فرستنده و گیرنده مادون قرمز )

آموزش جامع و پروژه محور راه اندازی ماژول TCS230 ( سنسور تشخیص رنگ )

آموزش جامع و پروژه محور راه اندازی ماژول TSL2561 ( سنسور سنجش نور و تشخیص مشخصه های روشنایی)

آموزش جامع و پروژه محور راه اندازی ماژول TEMT6000 ( سنسور سنجش نور )

آموزش جامع و پروژه محور راه اندازی ماژول ML8511 ( ماژول ماورای بنفش مورد استفاده در دندانپزشکی و کاربرد های لیزریک )

آموزش جامع و پروژه محور راه اندازی ماژول TCS34725 ( سنسور تشخیص رنگ پیشرفته مورد استفاده در پزشکی و دندانپزشکی  )

آموزش جامع و پروژه محور راه اندازی ماژول MLX90614_IR (سنسور دماسنج غیر تماسی مادون قرمز)

سرفصل های آموزشی

لینک پکیج جامع و صفر تا صد آردینو

درباره استاد دوره

مجتبی شادریان فارغ التحصیل کارشناسی ارشد نرم افزار از دانشگاه پیام نور تهران و کارشناسی الکترونیک از دانشگاه سراسری تبریز و مدرس زبان های برنامه نویسی تحت ویندوز، دوره های امنیت و شبکه ، اندروید، میکروکنترلرها و انواع برد های صنعتی می باشند و پروژه های مختلف در زمینه میکروکنترلر ها و بردهای صنعتی و کاربردی مثل آردینو و رزبری پای و پروژه های تخصصی تحت ویندوز را برای سازمان ها و ارگان های مختلف طراحی و عملیاتی نموده اند. به مدت 10 سال به صورت حرفه ای در زمینه برنامه نویسی اندروید و میکروکنترلرها، فعالیت داشته اند و علاقه زیادی به ارتباط بین سیستم عامل های مختلف و اینترنت اشیا دارند.

نظرات

متوسط امتیازات

5
5
1 نقد و بررسی

جزئیات امتیازات

5 ستاره
1
4 ستاره
0
3 ستاره
0
2 ستاره
0
1 ستاره
0
  1. رامین کرمانی (دانشجو دوره)

    سلام جناب مهندس عزیز سپاس از زحماتتون دوره بسیار عالی بود و بسیاری از سوالاتم رو پاسخ داد ممنون

    • آموزش اینترنت اشیاء

      با سلام و وقت بخیر ممنونم از همراهی تون و خیلی خوشحالم مورد توجهتون قرار گرفته

دوره‌های مرتبط

مجموعه آموزشی آردینو به صورت کاربردی و پروژه محور

4.1
<p dir="RTL" style="text-align:justify"><span style="font-size:12pt"><strong><span style="font-size:14.0pt">در این مجموعه آموزشی، به ...
412,000 تومان

پکیج آموزشی آردینو با محوریت پروژه های عملی (بخش اول)

4.4
<p dir="RTL" style="text-align:justify"><span style="font-size:12pt"><span style="font-size:14.0pt">با یکی دیگر از آموزش های کاربردی و کاملا ...
314,000 تومان

مجموعه آموزشی جامع انتقال دیتا بین آردوینو و بانک های اطلاعاتی

4.0
<p dir="RTL" style="text-align:justify"><span style="font-size:11pt"><span style="font-size:14.0pt">در این مجموعه آموزشی به صورت جامع و کاملا ...
425,000 تومان

مجموعه جامع و پیشرفته آموزش سی شارپ و ارتباط با آردوینو

4.4
<p>در این مجموعه آموزشی جامع و پیشرفته، برنامه نویسی در محیط سی شارپ به صورت پروژه محور و در قالب یک پروژه کاربردی و تجاری آموزش داده شده است، به علاوه نحوه ارتباط سی شارپ با نرم افزار آردینو ...
638,000 تومان